Lingua veneta: differenze tra le versioni

Vai alla navigazione Vai alla ricerca
nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Riga 43:
== La scritura vèneta ==
No ghe xe un modo solo de scrivere in veneto e xe anca tropo che sta pagina qua xe scrita in maniera tuta ugual e senza monarie tipo xé, csé, x'é o altre ròbe che francamente son fora da la grasia de Dio. Can.
 
L'unica roba che bisogna ricordarse xe de doperare senpre poche dopie, parché usandone trope si scancelano prima le letere sula tastiera e xe pecà canbiarla parché la A no se lege pi quando che invesse i tasti Q e § xe quasi novi.
 
== A sintassi vèneta ==
 
El veneto xe na lingua che tuto somà se poe capire anca parlando solo italian, e se no te la capissi te si [[scemo|baùco]]. Bisogna però sotolineare anca alcune costrussion sintatiche che xe tipiche del veneto, anche parché se no scrivere un articolo sensa parlarne sarìa come [[pulirsi il culo con la merda|netarse el cul co la merda]].
 
La carateristica pi speciale che se nota scoltando chi parla veneto, fra un [[rutto]] e na bestema, la xe l'assensa del passato remoto, inviso ai veneti perché i ga da lavorar e no i ga tempo de inparare un altro tenpo verbale inutile, e poi perché fa [[terrone|teron]].
 
In veneto inoltre xe comune avere el raddoppio del soggetto nele frasi ala secondapersona singolare, par esempio par esprimere un conceto come "''Tu notoriamente talora esageri con le tue marachelle''" in veneto se dirà:
 
{{quote|'''Ti te''' si stà batixà col [[piscio|pisso]].}}
 
un costruto simile se dòpera ala tersa persona sia singolare che plurale: par dir infati ''"Ella è una fanciulla piuttosto vivace e disinibita"'' e ''"Loro sono palesemente inadeguati a siffatto incarico"'' se dovrano duncue utilixare rispetivamente le espresioni:
 
{{quote|'''Ela la''' ga visto pi oxèi del marcà dei poeastri.}}
 
{{quote|'''Lori''' no '''li''' xe boni gnanca pa s-ciarexare e biètoe.}}
 
se presume che sto tipo de sintassi sia stà inventà pa incutere terore nel sogeto, che spesso infatti quando viene aditato pronunciando queste frasi si [[cagarsi addosso|caga dosso]] dal terore.
 
== El inno ==
0

contributi

I cookie ci aiutano a fornire i nostri servizi. Utilizzando i nostri servizi, accetti il nostro utilizzo dei cookie.

Menu di navigazione